ByDanie’s Wendy kwam bij YHC op consult

Tessa begeleidt mensen (waaronder menig BN’er: zoals Carice van Houten en Halina Reijn) naar een optimaal gezonde levensstijl. Onder haar vleugels werken mensen aan een gezond en strak lichaam. ByDanie’s Wendy ging de uitdaging aan!

“Omdat ik net als zovelen graag die paar extra kilootjes eraf zou willen en daarnaast erg benieuwd ben hoe ik het nou doe op voedingsgebied, plande ik een consult in met Tessa.

Van te voren moest ik een paar dagen precies bijhouden wat ik dronk, at en of ik had gesport zodat zij een beeld zou krijgen van mijn voedingspatroon. Ook vulde ik online een vragenlijst in met allerlei vragen over mijn gehele gezondheid, zodat Tessa voordat ik bij haar op gesprek kwam al een idee kreeg van waar bij mij de knelpunten zitten.

Tijdens het consult begonnen we met het doornemen van mijn slaap- en voedingpatroon. Naar aanleiding hiervan gaf Tessa mij allerlei tips waarvan sommige eigenlijk voor iedereen van toepassing zijn.

Daarom heb ik een overzichtje gemaakt van tips welke het zeker waard zijn om uit te proberen!

1. Gebruik geen aluminiumfolie om eten mee af te dekken. Aluminiumfolie bevat zoals de naam het al zegt allemaal kleine aluminiumdeeltjes welke ook op jouw eten terechtkomen wanneer je dit gebruikt om het te verpakken.

Overbodig om te zeggen dat dit niet goed is voor je lichaam, aangezien aluminium een zwaar metaal is. Tessa raadt aan om in plaats van aluminiumfolie bijvoorbeeld bakpapier te gebruiken of je eten te bewaren in bakjes.

2. Heel veel mensen hebben ’s nachts moeite om in slaap te komen en ’s ochtends om wakker te worden. Grote kans dat dit te maken heeft met de telefoon die naast je op het nachtkastje ligt. Door het continue binnenhalen van informatie en het updaten van je apps wordt je tijdens je slaap blootgesteld aan straling. Tip van Tessa: zet je telefoon ’s nachts op de vliegtuigstand, hierdoor geef je je lichaam letterlijk even rust van deze elektro stress.

3. Gebruik de magnetron niet om je eten mee op te warmen, de magnetron verandert de molecuulstructuur van ons eten. Gebruik de oven of een pannetje wanneer je iets wilt opwarmen.

4. Heb je na de lunch zoete trek? Poets dan even je tanden en je zoete trek verdwijnt als sneeuw voor de zon.

5. Smoothies zijn een perfecte manier om de dag mee te beginnen. De ideale smoothie bevat 2 stuks fruit (liever niet meer ivm de fruitsuikers), 2 eetlepels zaden (chiazaad, pompoenzaden, etc.), een eetlepel geraspte kokos en 2 handen groene groenten zoals bleekselderij of spinazie. Een heerlijke start van de dag!

6. Lees altijd de etiketten van producten. Idealiter bevat een product maximaal 5 ingrediënten en het liefst geen E-nummers.

7. Van iedere guilty pleasure is eigenlijk wel een verantwoorde variant te bedenken. Zo heeft Tessa een heerlijk recept voor een brownie gemaakt met rode bieten.robeer hem hier!

Tot slot nog een overzicht van de top-4 supplementen die voor iedereen een goede aanvulling zijn op hun voedingspatroon:

1. Vitamine D-druppels: omdat wij in Nederland wonen krijgen we alleen in juli en augustus voldoende vitamine D vanuit de zon. Daarom is het voor iedereen aan te raden om Vitamine D-druppels te gebruiken, omdat veel mensen een tekort hebben en je daardoor minder lekker in je vel kan zitten. Daarnaast kan je met een te lage vitamine D status ook niet afvallen.

2. Chlorella tabletten: helpen met het ongiften van je lichaam. Chlorella is een alg die als een soort spons gifstoffen opneemt uit je lichaam en op die manier kan afvoeren.

3. Visolie (krilolie): is goed voor de hersenen en mentale scherpte. Daarnaast remt het ontstekingen en houdt het de huid elastisch.

4. Probiotica: een gezonde darmflora betekent een gezond lichaam. Probiotica helpt om je darmflora gezond te houden door ervoor te zorgen dat voedingsstoffen optimaal worden opgenomen. Ook zorgt het voor een goed immuunsysteem.

Ik vond het gesprek met Tessa super inspirerend en zij heeft me allerlei handvatten gegeven hoe ik binnen 4 weken die 3 overtollige kilo’s eraf ga krijgen.
Ik raad iedereen aan om een consult met haar in te plannen, Tessa geeft je gegarandeerd tips hoe je (nog) gezonder kan leven en je zo jouw gewenste resultaten kan behalen. Bovendien is het simpel en realistisch, een must try dus!”

​Voor de fans van By Danie heeft Tessa in de maand juni een aanbieding: een intake consult + voedingsschema voor 99,00 euro. Dit consult kost normaal 120 euro.
Om je aan te melden voor dit consult kun je hier het inschrijfformulier invullen.
Geef bij opmerkingen aan dat het gaat om de ‘ByDanie aanbieding’.