Doe mee met 7 dagen zonder vlees!

Van 9 tot en met 15 maart is het zover; dan vindt de derde editie van de nationale week zonder vlees plaats! Green Food Lab is super trots op deze mooie campagne waarmee zij heel Nederland oproepen om van 9 tot en met 15 maart een week geen vlees (en vis) te eten. Maar let op: wanneer je vlees uit je dieet schrapt is het belangrijk om bepaalde voedingsstoffen als supplement te nemen, zo voorkom je tekorten en stap je niet in de grootste valkuil: vermoeidheidsklachten.

Hoewel een vleesloze lifestyle minder belastend is voor het lichaam (en het milieu!), kampt onze klantenkring toch met gezondheidsklachten. Maag-darmklachten, hormonale disbalans, intoleranties en tekorten komen het meest voor. Vooral die tekorten zijn belangrijk om op te sporen omdat deze aan de basis van alle hiervoor genoemde klachten kunnen liggen. 

De meest voor de hand liggende tekorten voor vegetariërs en veganisten zijn: vitamine B12, ijzer en omega 3. Simpelweg omdat deze hoofdzakelijk in dierlijke producten voorkomen. Wij zien in de praktijk regelmatig een trage schildklier en vermoeidheidsklachten. Daarom is het ook van belang om voldoende jodium, selenium en zink in te nemen. Door een aantal keer per week een vel Nori door je eten te verwerken kom je aan voldoende jodium. Dat je door brood te eten voldoende jodium binnen zou krijgen is een fabeltje. Selenium vind je in paranoten, maar daarvan zou je er dan dagelijks 5 stuks moeten eten. Zink zit in pompoenpitten, dagelijks een handje is ons advies. 
Wij bij Your Health Coach doen ook mee met de week zonder vlees.

Wil jij de uitdaging met ons aangaan? Super! Schrijf je dan nu in.
Klik hier om het interactieve handboek voor de Week Zonder Vlees magazine te downloaden.  Dit magazine staat bomvol smakelijke recepten, tips en inspiratie om de Week Zonder Vlees samen zo leuk mogelijk te maken! 

Wil je dit initiatief een extra warm hart toedragen? Green Food Lab vindt het ontzettend leuk als je aandacht wilt besteden aan de Nationale Week Zonder Vlees via social media! 

Zet je een post online over de Nationale Week Zonder Vlees? Vergeet dan niet om te taggen. Op Instagram gebruik je hiervoor @weekzondervleees , op Facebook: @WeekZonderVlees en via Twitter kun je ons taggen door: @WeekZonderVlees  te gebruiken. De hashtag die je kunt gebruiken is: #weekzondervlees