< Terug

Golf Magazine: Zomerse tips - juli

Over het artikel
Bij warm weer (temperatuur boven de 20 graden) heeft je lichaam meer vocht nodig. Water is namelijk het belangrijkste bestanddeel van je bloed. Bij een vochttekort zullen een aantal processen minder verlopen: zuurstoftransport, energie aanvoer en afvalstoffen afvoer. Kortom, bij uitdroging daalt het prestatievermogen en zal het herstel langer duren omdat je lichaam meer schade oploopt dan nodig.

Daarnaast verliezen we door zweten naast water ook mineralen. Ook deze moeten snel aangevuld worden, anders zullen prestaties in rap tempo afnemen.

De looks van een supermodel, dat willen we allemaal wel. Maar is een killer body zonder een entourage van personal trainers en een prive kok ook haalbaar? Marije kreeg een voedingsschema van Health Coach Tessa van der Steen en probeerde het uit!

Highlights
Vul een thermosfles met water, ijsblokjes, schijfjes citroen/limoen en verse munt blaadjes. Neem pakjes kokoswater mee. Let op: 100% sap, geen concentraat!

Een concentraat is bewerkt zodat het van het land van herkomst in poedervorm naar Nederland kan worden getransporteerd. Hier wordt het poeder aangelengd met (kraan)water. Tijdens de reis naar Nederland verliest het kokoswater 80% van de waardevolle ingrediënten. Dus houd jezelf niet voor de gek en kies voor puur sap. In een 100% sap variant (dus geen concentraat) zitten de volgende mineralen: magnesium, calcium, fosfor, kalium en natrium.