< Terug

Libelle: Acneeeee! maart

Over het artikel
Een paar feiten op een rij:

  • Aan de huid kun je zien hoe iemand eet
  • Aan de huid kun je zien hoe de darmen functioneren
  • Aan de huid kun je zien hoe het gesteld is met de ontgifting van gifstoffen door de lever
  • Melk, graanproducten en koolhydraten met een hoge glycemische index zijn funest voor je huid.

Glycemische index: geeft aan wat de snelheid is waarmee koolhydraten door je lichaam worden opgenomen en in je bloed terecht komen.
Het geeft de snelheid van stijging van je bloedsuikerspiegel aan.
Chocolade of nog beter: rauwe cacao, bevat veel antioxidanten die goed zijn voor je huid. 
Koop geen chocolade repen gezoet met (riet)suiker daar krijg je juist meer acne van!
De beste vorm zijn rauwe cacao bonen, deze zijn vrij bitter dus combineer deze met wat goji bessen of zoals ik ze heb gecombineerd in mijn Go!Greenbar®.

Highlights
Het advies van gezondheidscoach en natuurgeneeskundige Tessa van der Steen: “Gooi alle producten met een hoge glycemische index eruit, zoals melk, snoep, koek, witte pasta, rozijnen en croissants. De glycemische index is de snelheidsbepaling waarmee koolhydraten door het lichaam worden opgenomen en de bloedsuikerspiegel beïnvloeden. Voedingsmiddelen met een lage index om acne te bestrijden zijn: spinazie, bessen, koolsoorten, zoete aardappels en avocado. Omega 3 vetzuren doen ook wonderen vanwege de ontstekingsremmende werking. Als laatste adviseer ik spirulina, deze alg zorgt voor een betere spijsvertering en een gladdere huid.