< Terug

Run2Day magazine: 9 hardlopers, 9 adviezen - september

Over het artikel
Iedereen in deze serie hield een eetdagboek bij, waarna Tessa een advies opstelde. Alle hardlopers denken dat ze relatief gezond eten en trainen voldoende. Toch vinden ze zichzelf te zwaar? Orthomoleculair therapeut Tessa geeft praktisch advies, legt uit welke aanpassingen in de voeding noodzakelijk zijn voor succes en laat vooral zien dat honger-diëten niet werken!

Highlights
Barbara eet veel te weinig! Zeker na het sporten mist ze belangrijke herstelstoffen als aminozuren en eiwitten. Ook haar tussendoortjes zijn onvolwaardig, eierkoeken of fruit leveren alleen suikers en dus geen bouwstoffen als eiwitten en essentiele vetzuren. Die heeft ze zo hard nodig. Ik heb het idee dat Barbara door de week heel streng (lees: te streng) voorzichzelf is en in het weekend als ‘beloning’ gewoon eet waar ze zin in heeft.

Hierdoor raakt haar lichaam in de war!

Wil Barbara de laatste kilo’s vet kwijt, moet ze voor pure, onbewerkte kwaliteitsvoeding kiezen in plaats van slechte kwaliteitvoeding als croissantjes, kaas en ham. De nadruk in Barbara’s voeding ligt op koolhydraten, maar ook al ben je in voorbereiding voor een marathon, je hebt bouwstoffen nodig! Dus amandelen, witte cashewnoten, zalm, makreel, biologische kip, magere kwark, avocado’s, eieren,.. pure, onbewerkte voeding dus!