Bescherm je tegen straling

Heb je slaapproblemen, energieklachten of chronische gezondheidsklachten? Grote kans dat de stralingsbelasting waar wij onbewust aan worden blootgesteld, deel uitmaakt van het ontstaan van jouw klachten. Iedere wifirouter, -versterker, 3G-, 4G- en 5G-zendmast geeft straling af die je naar je lichaam haalt met ieder apparaat dat er gebruik van maakt. Maar ook het wifi of de DECT-telefoon van de buren brengen straling bij jou in huis. Je kunt je niet verschuilen maar wel beschermen tegen straling. Tessa geeft 5 simpele tips.

De Wereldgezondheidsorganisatie gaf in 2011 al aan dat mobiele netwerken een toename in onvruchtbaarheid, DNA-schade en zelfs kanker kunnen veroorzaken. In Californië is 5G al een feit. En daar zijn steeds meer mensen die gezondheidsklachten rapporteren zoals hoofdpijn, concentratieverlies, draaiduizeligheid (vertigo), hartkloppingen, depressie, hyperactiviteit en slapeloosheid. Nu ook 5G in aantocht is in Nederland, is het erg belangrijk je tegen deze extreem heftige vorm van straling te beschermen.

Tip 1:
Zet je wifirouter in de avond uit en je telefoon op de vliegtuigstand.
Tijdens de slaap regenereren onze cellen. Wanneer je een telefoon op het nachtkastje hebt die aanstaat of nog erger: aan de lader ligt, creëer je onnodige stralingsbelasting. Met als gevolg dat je niet goed uitrust en er een snellere celveroudering in het lichaam ontstaat.

Tip 2:
Schakel bluetooth uit wanneer je het niet gebruikt.
Wist je dat je bluetooth standaard aan staat? Ga in je menu, bij instellingen naar bluetooth en zet het daar uit. Simpelweg omhoog swipen vanuit het home-scherm en via de snelkoppeling uitzetten is niet voldoende. Je apparaat is niet meer verbonden via bluetooth maar het staat nog steeds aan.

Tip 3:
Wanneer je niet op wifi zit, gebruik mobiele data alleen als het nodig is.
Wanneer je telefoon in je tas of broekzak zit maakt deze nog steeds continu contact met de dichtstbijzijnde zendmast. Dit is een pittige vorm van straling die rechtstreeks door je lichaam gaat als jij tussen de toren en je telefoon in staat. Zet daarom de mobiele data (op een iPhone de groene antenne) uit en schakel deze alleen in wanneer je er gebruik van wilt maken.

Tip 4:
Afstand, afstand, afstand. 
Houd je telefoon ver uit de buurt van kleine kinderen, hun cellen zijn gevoeliger voor straling. Ook is de schedel van een baby nog niet zo hard als van een volwassene. Maar ook voor ons volwassenen geldt: leg je telefoon minimaal een armlengte bij je vandaan. Altijd uit je broekzak halen en op tafel leggen. Mensen met een pacemaker moeten helemaal oppassen: de mobiele telefoon kan een pacemaker ontregelen.

Tip 5: 
Antistraling-mineralen: jodium, selenium en magnesium.
 
Van jodium is bekend dat het beschermt bij acute gevallen van blootstelling aan straling. Zo’n acute vorm is bijvoorbeeld een röntgenfoto bij de tandarts of de ronddraaiende scanner waar je met je armen omhoog in staat op het vliegveld. Het beschermende effect van jodium geldt maar 24 uur, vandaar dat dagelijkse inname noodzakelijk is. 

Selenium is een krachtige antioxidant die onze lichaamscellen beschermt tegen oxidatieve schade. 

Magnesium is een mineraal waar 80% van de mensen een tekort aan heeft. Enerzijds verbruiken we veel magnesium, anderzijds levert onze voeding ons te weinig magnesium. Spinazie, snijbiet, pure chocolade, pompoenpitten, amandelen, bananen, zwarte bonen en avocado zijn rijk aan magnesium. Helaas is onze behoefte vaak hoger dan wat we met deze voedingsmiddelen binnenkrijgen. Daarom raden wij bij Your Health Coach aan om dagelijks 120 tot 200 mg magnesium in supplementvorm te nemen. Je kunt kiezen voor een poeder dat je in water oplostmagnesium glycinaat capsules of magnesium citraat capsules.